З серпня 2020 року в Україні запрацював ринок газу для населення. Тепер громадяни мають право обрати собі постачальника з більш вигідними умовами. Це питання стало особливо актуальним в світлі стрімкого зростання цін цієї зими. У січні вона коливається від 7 до 10,8 грн за кубометр. Як не переплачувати і обрати надійного постачальника? Про проблеми та переваги ринку газу виданню Ліга.net розповіла Ксенія Ахметова, заступник директора з розвитку компанії "Агросинтез Трейдінг".
Ваша компанія не так давно на ринку. Чим можете здивувати споживача?
"Агросинтез Трейдінг" вже кілька років успішно працює як оптовий постачальник газу. У нас напрацьована база клієнтів, стабільні і диференційовані джерела поставок сировини. Після відкриття ринку газу для населення компанія почала розвивати послуги роздрібного газопостачання під торговою маркою NEOGAS. І, звичайно ж, у нас є відповідні дозволи і ліцензії, досвід, високопрофесійний менеджерський склад.
Зараз готуємося запускати сучасну IT-підтримку для наших споживачів: особистий кабінет, можливість онлайн-оплат. Ми обрали модель комунікації з клієнтами максимально людську, щоб люди не відчували, що вони спілкуються з кол-центром, для якого прописані скрипти. Іноді на одну розмову йде 30 хвилин, але намагаємося вирішувати складні ситуації і увійти в становище кожного клієнта. Для українців не зовсім поки зрозуміла нова система зміни постачальника, у багатьох виникає недовіра і страх. Це нормальна практика для першого року роботи ринку. Ми намагаємося максимально доступно все пояснити і розкласти по полицях.
В яких регіонах представлений NEOGAS?
Ми надаємо послуги газопостачання для населення по всій території України. Ця перевага нового ринку. Наша компанія – одна з перших, хто дав можливість споживачам обирати замість дорогих монополістів інноваційну, гнучку компанію.
Який зараз у вас тариф і за рахунок чого він нижчий, ніж у інших?
У січні 2021 року, коли ціни на газ зросли, часом, до 10 грн за кубометр, NEOGAS тримає ціну на рівні 7,08 грн. Потрібно розуміти, що кожен постачальник закладає в тариф свою націнку. У нас вона мінімальна, а іноді доводиться працювати і в збиток, щоб уберегти споживача від стресового підняття ціни і не втратити довіру. Ринок зараз дуже нестабільний і ціна кожного місяця, відповідно, різна.
Клієнти вже оцінили наші переваги, маємо сотні підключень в день. Будемо автоматизувати і масштабувати роботу, щоб якомога більше людей отримали можливість скористатися сервісом NEOGAS.
Чи зможете ви утримувати фіксовану ціну 6,99 грн за кубометр з 1 лютого?
Так, і навіть нижче. Але буде складно, як і всьому ринку. Ми розуміємо, що така ситуація ненадовго. Ринок формується, він соціально чутливий і в цілому складний. Компанія "Агросинтез Трейдінг" перед запуском роздрібного напрямку бізнесу була готова до такого розвитку подій. Ми проводили прогнозне стрес-тестування бізнес-моделі. Тому все розрахували і впевнені, що за рахунок диференційованого бізнес-портфеля нашої компанії виконаємо обіцянку бренду і до кінця сезону наші тарифи будуть навіть привабливіше, ніж у великих операторів. Дуже сподіваємося, що наступний сезон для всіх учасників ринку буде менш стресовим, а роздрібний ринок буде розвиватися більш органічно і без грубого втручання держави.
Ви можете гарантувати безперебійні поставки?
Ми стабільна компанія, що має диференційований бізнес. Оптове напрямок і доходи від нього дозволяють мати не тільки стабільні джерела поставок, а й кошти на розвиток нового роздрібного напрямку. Ми працюємо над тим, щоб бути максимально стабільною компанією на ринку.
Які є ризики?
Обираючи нового вигідного постачальника газу, люди нічим не ризикують. Нові правила ринку дозволяють їм змінювати постачальника хоч кожен місяць. І для цього не потрібно підводити собі ще одну газову трубу.
На ринку відбулося розділення: є компанії, які займаються доставкою газу і відповідають за труби, а є компанії, які продають газ і відповідають за його поставки клієнту. Доставка – це "облгаз", поставки – "облгаззбут". Останній тепер, по суті, не буде єдиним постачальником. Споживач може вибрати такий же "збут" з сусідньої області або будь-якого іншого постачальника за власними критеріями.
На перше місце виходить ціна. Вона тепер відрізняється, як відрізняється і сервіс від різних постачальників. Комусь більше подобається платити онлайн, а комусь по душі паперовий рахунок. Хтось хоче, щоб цей рахунок був детально розбитий, а комусь подобаються контакт-центри, які відповідають 24/7. Ці сервіси стають для клієнтів важливою складовою при виборі обслуговуючої компанії.
Як стати вашим клієнтом?
Ми пропонуємо швидке і легке підключення. На сайті компанії є форма, яку потрібно заповнити та завантажити копії необхідних документів: паспорт, ІПН, документ, що підтверджує право власності на майно або довіреність від власника, підписану заяву на приєднання. За умови, що все гаразд з документами, через сім днів споживач переходить до нас. По термінах підключення у нас один з кращих показників на ринку.
Важливий момент: якщо ви вирішили змінити постачальника і обрали нового, не потрібно це узгоджувати зі старим постачальником або міняти обладнання. Новий постачальник самостійно вирішує всі формальності. Крім того, при зміні постачальника газу зберігаються пільги і субсидії.
Як вплинула на ринок можливість змінювати постачальника газу?
Просто так підняти ціну на 30% у постачальника вже не вийде, якщо тільки він не хоче втратити клієнтів. Тепер ринок швидко поставить все на місце. На ринках, де у клієнта є можливість піти до іншого постачальника, фактично немає огульного підвищення цін.
Що для вас означає конкуренція?
Тільки в умовах здорової конкуренції ринок може розвиватися, це буде стимулювати компанії покращувати якість послуг для своїх клієнтів. Конкуренція підштовхує до розвитку сервісів, автоматизації бізнес-процесів.
У NEOGAS є амбіція бути компанією, гідно представленою в роздрібній торгівлі. При збільшенні кількості клієнтів і дзвінків ми будемо швидко нарощувати пропускну спроможність центру. У нас на етапі завершення створення своєї онлайн платформи, на якій ми готові робити все: звірку розрахунків, довідки про заборгованість і т.ін. Але ми прекрасно розуміємо, що є люди, які будуть приходити особисто і будуть дзвонити – це нормально. Вже є власний кол-центр і головний офіс в Києві, розвиваємо агентську мережу в усіх обласних центрах. Однак основний акцент ми робимо на онлайн-обслуговуванні. Це, в тому числі, дозволяє вибудувати оптимальну з точки зору економії бізнес-модель, а, значить, пропонувати споживачам найкращі тарифи.
Джерело: Ліга.net